ТЕЛ.: (044) 428-76-10
М. КИЇВ, ВУЛ. ІГОРІВСЬКА 14А


12 квітня 2018 року у місті Бурштин в рамках Проекту ДТЕК "Енергоефективні школи: нова генерація" відбувся круглий стіл щодо реформування системи освіти за принципами Нової Української школи.


Захід урочисто розпочали заступник директор школи №3 Любов Піцун та школярі, які здивували гостей своїми цікавими виступами. Офіційну частину відкрила менеджер зі сталого розвитку ДТЕК/ЕНЕРГО Аліна Зуйковська, розкривши цілі круглого столу: "Сьогодні серед нас присутня педагогічна еліта цього міста, це люди, які дають знання дітям та люблять свою справу. І я дуже рада, що у нас з вами є можливість поспілкуватися про те, як ми йдемо до змін, як працюємо у рамках освітньої реформи, обміняємося думками і обговоримо ключові речі, що мають допомогти нам сьогодні змінити українську школу".


Учасниками конструктивної дискусії були викладачі, директори шкіл, батьки школярів, завідувач кафедри політології Національного Університету "Києво-Могилянська Академія" Сергій Кисельов, представники місцевої влади, серед яких Бурштинский міський голова - Роксолана Джура, котра наголосила на важливості реформування освіти у місті та нелегкості цього процесу, згадала про енергетичне спрямування міста: "Хочу зосередитись на єдиному, місто енергетиків, повинно мати основний профіль – енергоефективність і сьогодні ми це бачимо у школах, підготовчих групах, в заходах, у виступах і в сценаріях і у висловах дітей".

 

Усі присутні освітяни мали можливість висловити свої думки щодо реформування системи освіти за принципами Нової Української школи, наголосивши перш за все на тому, що програми курсів Проекту ДТЕК "Енергоефективні школи: нова генерація" мають бути частиною загальної шкільної програми на постійній основі. "Я вчитель іноземної мови, але викладаю курси з енергоефективності, які моїм дітям дуже подобаються. І хочу сказати, що у цій справі надзвичайно важливим є зв'язок теорії і практики. Коли ми почали грати в "Розумний будинок" я була приємно вражена, бо діти йшли на крок попереду мене, вчителя. Учні були у захопленні, коли побачили зв'язок на практиці - прийшли платіжка за комунальні послуги зі значно меншими сумами. Батьки почали економити енергію, а з нею і кошти. У даній справі важливою є групова робота: дітей, батьків і моя, як вчителя", - зауважила Орися Грицай, викладач Бурштинської загальноосвітньої школи № 2.


"Здійснюючи реформу освітянську, ми маємо перш за все змінити програму навчання. Діти не розуміють чому вони вчать ті чи інші курси та теми. Дитина має розуміти як створювати ОСББ, навіщо потрібна енергоефективність і що це дасть їй особисто. Вивчати енергоефективність варто на предметах фізики, економіки, математики, хімії. Надзвичайно важливе питання - кадрова політика, вчитель теж повинен уміти постійно вчитися. Потрібно створити можливості щодо реалізації потенціалу молодого спеціаліста, щоб він бачив перспективу. Неабияку увагу варто приділити інтегрованості системи навчання, комплексності!", - відзначила директор Бурштинської школи № 2 Наталія Бойчук.


"Ми повинні навчити дитину вчитися. Але виховання має відбуватися у сім'ї в першу чергу. Що стосується навчального процесу безпосередньо, то у рамках усіх навчальних курсів я пропонувала б обговорювати питання витрат та економії, а особливо енергоефективності. Тут варто мотивувати до постійної спільної роботи батьків, дітей і вчителів", - сказала Наталя Тварок Наталя, головний спеціаліст відділу Відділу освіти і науки Бурштинської міської ради.


Говорили і про те, що ази енергоефективності мають бути імплементовані у навчальні програми молодших класів: "Знання з енергоефективності варто засновувати з малого, з дитячого садка навіть, потім у школі та університеті. Потрібно починати з молодшої школи", - зазначила вчителька Бурштинський НВК, Тетяна Андрусів.


Окрім того, усі присутні погодились з тим, що здійснюючи освітню реформу, мають перш за все змінити програму, давати більше можливостей для творчості учням. Усі вони сподіваються на нову українську школу, наголошуючи на тому, що потрібно розширити межі шкільного навчання, розширюючи можливості, нові технології спрямовувати в потрібне русло, використовувати нові технології для навчання дітей. Що власне і передбачено у рамках опанування курсів "Абетка з основ житлово-комунального управління" та "Основи енергопостачання та енергозбереження", інтерактивної ділової гри "Розумний будинок", оскільки навчання відбуватиметься в режимі онлайн, на базі програми дистанційного навчання – інноваційна методика для України.


Завершила круглий стіл Кадрія Сафіуліна, старший консультант у зв'язках з громадськістю Проекту ДТЕК "Енергоефективні школи: нова генерація", ВБО "Інститут місцевого розвитку", к.т.н., доцент, зупинившись на формуванні ключових компетентностей та наскрізних вмінь учнів НУШ.


Ініціаторами та організаторами самого Проекту "Енергоефективні школи: нова генерація" та круглого столу є Інститут місцевого розвитку та компанія ДТЕК.